top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Boldog 2022-t! Január eleji visszarázódós menüterv

Írhattam volna inkább, hogy jobb 2022-t, mint amilyen 2021 volt. Abból túl nagy baj nem lehet, igaz? Hisz ha 2021 jó volt, akkor legyen még jobb, ha meg inkább vacak, akkor főleg legyen jobb az idei év.


És hogy milyen volt a mi évünk? Történtek klassz dologok is, meg nagyon-nagyon szomorúak is. Dolgoztunk sok mindenen, volt, ami jól sikerült, volt, ami kevésbé, volt, ami óóóóriási falatnak tűnt, és húdejó, hogy túl vagyunk rajta! Ezzel együtt nekem a január nem a tervezgetések meg újévi fogadalmak időszaka: valahogy olyan semmilyennek tűnik, hogy ott egyszercsak a tél közepén kikiáltják, hogy na, akkor mostantól új év következik, tessenek fogadkozni, megjavulni, meg effélék. A nagy-nagy tervezést inkább ősszel szoktam megejteni, amikor vége a nyárnak, a kertben is a betakarításé és a következtetések levonásáé a főszerep, új színházi évad (és iskolaév) kezdődik... Ilyenkor tél közepén meg csak simán örülök a szép fényeknek, a finom ételeknek, meg hogy a többség elhúz szabira s van egy kis nyugalmam :-)



Igyekeztünk kihasználni az elmúlt napokat: voltam korizni (aztán megfáztam, de szerencsére nem volt vészes), sétáltunk, aludtunk, nyugiban sütöttem-főztem, sőt, még rokonokkal, barátokkal is tudtunk találkozni. Ki mondta, hogy kerti partit csak nyáron lehet tartani...? És annak is van előnye, hogy egy kis településen élünk: el tudtunk menni az újévi orgonakoncertre úgy, hogy nem kellett tömegben nyomorogni (és a saját vagy mások egészségét veszélyeztetni), nagyon klassz volt!


Most aztán némelyest kipihenten, élményekkel feltöltődve irány a dolgos hétköznapok!

A múltkor végre kimásoltam a telefonomból egy füzetbe azokat a recepteket, amiket az elmúlt hetekben innen-onnan elmentettem magamnak későbbi kipróbálásra, s minden héten igyekszem ezek közül legalább egyet sorra keríteni - legalábbis azokat, amik most nagyjából szezonálisak.

Tervezek nagyobb szerepet juttatni a robotnak is, és többet főzni előre, elkerülendő az ad hoc rohangálást. Íme:


HÉTFŐ, vagyis ma:

- van még (kamu) húsleves péntekről, másodiknak pedig

- rakott kelkáposzta lesz

KEDDen nem főzök! :-)

- lencsefőzelék: maradék szombatról

- hajdinapalacsinta: maradék vasárnapról

SZERDÁn szintén nem viszem túlzásba a dolgot:

- gerslileves (gersli helyett barnarizzsel) vasárnapról

- paradicsomos gnocchi

CSÜTÖRTÖK

- céklaleves (találtam még pár céklát a kertben, de most már tényleg nincs több)

- kukoricás ragu quinoaval

PÉNTEK

- maradék céklaleves

- rakott krumpli, savanyúság


SZOMBATon ki akarok próbálni egy új receptet, ezt itt: Moroccan Lentil and Chickpea Soup

VASÁRNAP:

- sütőtök krémleves

- rizs, narancsos kelbimbó, és a fagyasztóból valami, vagy a karácsonyi lencsesült maradéka, vagy valami rántott izé, amit csak meg kell sütni. A lényeg, hogy gyors legyen! :-)


Egyelőre ennyi a terv, illetve még valami sütit kéne valamikor sütni, mert a karácsonyi mind elfogyott... Lehet, hogy azzal megvárom anyuékat, remélhetőleg nemsokára jönnek hozzánk utókarácsonyozni. Vagy sütök valami egyszerűt - meglátjuk. Szokás szerint mindenféle tervek s tennivalók vannak a hétre meg a jövő hétre is, be kell osztanom a nemlétező szabadidőm... :-)


Jó évkezdést, főzőcskézést, egyetek finomakat!



bottom of page