top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Izgi új receptes app & menü(terv) február harmadik (!!!) hetére

Frissítve: 2021. febr. 15.

Egek ura, mindjárt vége a februárnak...! Mostanra ide ért a tél is, némi fáziskésésben: hideg van, meg fagy, meg forraltbor a parton. A hideg dacára igyekszünk minden nap kimenni 'szellőzni', kivéve persze, mikor borzasztóan zuhog. Ősi finn (vagy svéd? mindenesetre asszem valami északi) mondás szerint 'nincs rossz idő, csak nem megfelelő ruházat', úgyhogy jól beöltözünk, és ha épp nem kell a kertben semmit pakolni, akkor irány a part, vagy a kilátó, vagy csak itt a környéken kóborlunk, néha együtt, néha külön-külön. A Balaton is elkezdett befagyni, de közben hullámzott is, ami igen érdekes jeges formákat alkotott a parton is, meg bent a vízen is.


Egyszóval nagyon érdekes és nagyon hideg volt :-) Hazafelé ittam egy kávét (Pista pedig forraltbort), aztán itthon felástam a hűtőt-kamrát, s megalkottam a menüt a jövő hétre.

Még a múlt héten egy receptkeresgélés közepette felfedeztem, hogy létezik egy tök jó receptes oldal, a FOOBY, s van egy app is hozzá, telis-tele jobbnál jobb receptekkel! Ráadásul tud menüt is tervezni, lehet vele bevásárlólistát gyártani, és ha Svájcban laknék, akkor online meg is tudnám a cuccokat rendelni a Coopból. Persze mióta megleltem, folyamatosan böngészem, úgyhogy receptteszt indul! Erre a hétre is kinéztem néhányat, meg el is mentettem jópárat későbbi kipróbálásra.

Íme tehát a heti terv:



HÉTFŐ

- karfiol krémleves

- Maroni Burger, rizs, chutney (FOOBY recept itt)

KEDD

- vöröslencsés savanyúkáposzta leves

- älpler One Pot (FOOBY recept itt)

SZERDA

- tarlórépa krémleves

- töltött sütőtök

CSÜTÖRTÖK

- maradék leves

- édes-savanyú tofu, rizs

PÉNTEK

- zellerkrémleves

- sütőtökös krumplifőzelék, fasírt

SZOMBAT

- lencseleves

- túrógombóc

VASÁRNAP meg majd improvizálok :-)


Egész sok növényi (vagy állattalanítható, a gesztenyeburgert meg a tésztát is át kell majd kicsit alakítani, remélem, finomak lesznek így is) egyedényes recept van, azokat szerintem majd szépen végigpróbálgatom a robotban. Jól fognak jönni a sűrű napokon, vagy hétvégén, mikor úgy kéne főzni, hogy közben nem vagyok itthon... És találtam még jófajta reggeli recepteket is, úgyhogy majd következő hétre, esetleg a hétvégére böngészek onnan is.

bottom of page