top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Menü(terv) január utolsó hetére

Frissítve: 2021. jan. 30.

Itt ragadtam Budapesten, pedig eredetileg csak egy hétvégére jöttem. Az volt a terv, hogy elmegyek fogorvoshoz, elhozom anyuéktól az újságomat, aztán spuri vissza Boglárra. Na ehhez képest már egy hete itt vagyok, és még a jövő héten is itt leszek - őszintén remélem, hogy nem tovább!

Amit amúgy szívesen csinálnék itt, azt mind nem lehet... Mert mit is csinál az ember egy nagyvárosban, amit másutt nem tud? Pl. elmegy megnézni egy kiállítást (zárva), meghallgat egy koncertet (zárva), színházba megy (zárva), barátnőkkel beül egy kávéra valahova (barátnőzés off, kávézó zárva), elmegy valakit meglátogatni (szintén nem túl jó ötlet, ki tudja, milyen gyíkot viszek-hozok, nem szeretném, ha miattam betegedne meg akár bármelyik barátnőm, akár Pista, mert hazahozok neki valamit). Sétálni még akár lehetne, szép a város, de mivel itt álarcot kell hordani az utcán is (ami szerintem teljesen hülyeség, mert kb. 10 perc alatt szuszogom nedvesre a hidegben, de ugye nem én hozom a törvényeket), ráadásul nap közben óóóriási a forgalom, este meg részint sötét van, részint kijárási tilalom, ez se jelent akkora élvezetet. Cserébe lehet fogorvoshoz járkálni... :-) hát na, szerintem érthető, hogy várom már a végét!


Mivel nem terveztem hosszas tartózkodást, a kedvenc könyveimet se hoztam el, és a spájz is eléggé kongott, a fagyasztót meg jobb, ha meg se említem.


Szombaton aztán az időjárással dacolva elmentünk piacra. Para volt kicsit, hogy megázunk, de aztán az égiek megkönyörültek rajtunk, és megúsztuk. Így télen a piac se akkora élmény, mint mondjuk júniusban, de azért sikerült bevásárolni: vettünk mindenféle gyökérzöldséget, isteni savanyúkáposztát, kaptam fodroskelt, és még gyümölcsöt is találtunk többféle körte formájában. Pista elcsábult pár szem jonathán almára, mert bár van egy almafánk, és tele a pince almával, mivel - megintcsak - nem akartunk sokáig maradni, nem hoztunk sokat.


Szombat délután aztán megírtam a heti menü (tervét), aztán tegnap este teljesen átírtam :-)

Íme a legfrissebb verzió, mindenesetre ceruzával, mert sose lehet tudni...


Pista benyújtotta igényét a 'rendes' vacsira (mostanában rendszerint kenyeret eszünk kencékkel meg zöldségekkel - úgy látszik, megunta), úgyhogy tervezek sütni egy póréhagymás pitét, meg tésztakabátban sült (kamu)virsliket, valamint pénteken csináltam egy (kamu)tojássalátát is.


Tehát a menü:

HÉTFŐ vagyis ma: - paszternák krémleves - rántott gomba, rizs, tartár (Pista csinálja!), meg a tegnapi egyben sült karfiol maradéka

KEDD - székelykáposzta (recept itt) Pistának meg valószínűleg marad máról egy kis leves

SZERDA - karfiol krémleves (a karfiol vastag erű leveleiből, finom zöld leves lesz!) - rakott köles gombával, kápia paprikával, lilahagymával

CSÜTÖRTÖK - grízgaluska leves - tarlórépa főzelék, fasírt (valószínűleg répás-zabos, de majd még meglátom)



PÉNTEK - zellerkrémleves: sárgaborsóval sűrítve, hozzá pirított tökmag és pirított hagyma - vadász - amit a hűtőben találsz! sütőtök, fodroskel, tofu, rizs, meg Deliciously Ella tahinis szósza hozzá



SZOMBAT - lencseleves - grízes tészta

VASÁRNAP - sütőben sült zöldségek, kuszkusz, fasírt, fokhagymás-joghurtos öntet


Remélem, hamarosan Bogláron, a konyhai kávézóasztalkámnál írhatom a menüterveket.

*off: valaki elmagyarázhatná, miért zárták be a könyvtárakat, a könyvesboltokat (a plázákban!) pedig nem. Hála az égnek a Kindle-ért!

bottom of page