top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Menü(terv) március második hetére (gluténmentes, vegán)

Amint már írtam, a múlt hét meglehetősen intenzívre sikeredett - el is maradt a menütervezés, mert semmi értelme nem lett volna: leginkább aznap délelőtt (szerencsésebb esetben előző este) derült ki, ki, mikor, hol lesz, és mikor, milyen étkezésre van szüksége. Elvivős reggeli? Hidegen is ehető ebéd? Autóban, menet közben bekapható vacsora? Volt itt minden, mint a búcsúban.

Jó volt aztán hazajönni: egyrészt jólesett egy kis nyugi, másrészt kezdenek a gyümölcsfák virágozni! Remélem, most már kitart a rendes idő, s nem fog megint minden elfagyni, mint tavaly... Van egy csomó ibolya is mindenütt, és napról napra fedezek fel újdonságokat: nyilik a medvetalp, a jácint, virágzik a rozmaring, és remélem, nemsokára lesz nárcisz és tulipán is. Már most isteni illatok vannak, és ez még csak a kezdet, a nagyaja még hátravan...!



Ez a hét valamivel tervezhetőbbnek ígérkezik, mint az előző, bár nem sokkal: legalábbis én tudom, mikor, hol leszek, és nagyjából meg tudjuk tippelni Pistát is. Ezen a derűs kilátáson felbuzdulva gyorsan összegondoltam pár dolgot, hogy miket szeretnék főzni, természetesen figyelembe véve a szezonalitást, és a Lidl/Aldi akciókat, mert pillanatnyilag eddig terjednek a lehetőségeink. Piacra majd megyünk, ha rendesen kitavaszodott. (Bár ilyenkor is van piac, de kizárólag a nagybanis zöldségeket árulják, azt meg a szupermarketben is meg tudom venni.)


Aztán a fent említett boltokban azzal kellett szembesüljek, hogy amit venni akartam, az vagy nem volt, vagy annyiba került, hogy nem voltam hajlandó kifizetni...

Pl. pici fej karfiol 1000 Ft-ért. Cserébe a cukkini le volt árazva, és volt is belőle rengeteg. Semennyire nem értem...

Mit volt mit tenni, megvettük hát, amit lehetett (pl. cukkinit), de eddigre már teljesen elveszettnek éreztem magam: az agyam helyén valami zselés cucc volt található, és semmi ötletem nem volt arra, mit is főzhetnék, szóval közöltem Pistával, hogy a héten ő főz. És ő is találja ki, hogy mi legyen! Mire ő:

de miért nem nézel valami menütervet az interneten?

(Ha kilátásba helyezem, hogy neki kell főznie, mindig roppant kreatív lesz.)

Hogy ez nekem eddig miért nem jutott eszembe...?! Kb. 5 perc alatt már találtam is egy klassz ételsort Nagy Zita honlapján. Ez is márciusi, és a csupa olyan alapanyagból van összerakva, ami pont van itthon, a bizarr Lidl akciózás folytán. Tök jó, nem? Kiválogattam a listából azokat, amikhez kedvünk volt, kiegészítettem némi levessel, és szépen beírogattam a naptárba :-) Voilá!


HÉTFŐ

  • maradék hagymakrémleves vasárnapról

  • vöröslencse ragu (indiai helyett olaszos ízesítéssel), brokkoli, rizs

KEDDen az irodában leszek, Pista meg majd eszik valamit a fagyóból. Esetleg főz... :-)

SZERDA

  • almás zellerkrémleves

  • bolognai (a hétfői lencseragu újjáélesztése), saláta

CSÜTÖRTÖK

  • sütőtök krémleves

  • sóskamártás, répás rizs, babfasírt

PÉNTEK

  • maradék leves

  • töltött cukkini, sütőben sült krumpli

SZOMBAT

  • 'húsleves' a sütőtök beléből

  • maradékok: babfasírt, krumpli, saláta

VASÁRNAP

  • maradék leves

  • palacsinta


Nos ezek a tervek. Minap feldolgoztuk a tavalyi maradék almát, és most van egy csomó almapürénk, úgyhogy akarok majd sütni reggelire sütőben sült zabkását, meg banánkenyeret. A szokásos gyümölcsjoghurt most őszibarackos lett (eltettem nyáron natúr őszibarackot s azzal), van müzlink, és fogunk enni zabkását is.


Remélem, ez a hét békésebb lesz, mint az előző - annak is megvan a szépsége, mikor rengeteg program van, és csomó mindenkivel lehet találkozni, de azért némi kiszámíthatóságot (és asztalnál ebédelést) azért nem bánnék.

Jövök majd a beszámolóval, hogy mennyire sikerült megvalósítani...

bottom of page