top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Menüterv január utolsó hetére

A múlt héten annyira össze-vissza volt minden és mindenki, hogy elmaradt a menütervezés, de ilyet soha többet!

Egyebek közt kinyiffant a nyuszikajagép, annyira, hogy nem is tudták megjavítani - mire fel kaptam egy kupont, hogy vásárojam le, de aztán Pista szerencsésen meggyőzte őket, hogy inkább adják vissza a pénzt. Tanakodtam, hogy hogyan tovább, végül úgy döntöttem, legyen akkor egy újabb Vegital, a Silver. Már majdnem megrendeltem, mire rájöttem, hogy úgyis arra jövünk hétfőn, inkább ugorjunk be érte. Kiderült, hogy pont aznap van az új bolt megnyitója, 10% kedvezmény az összes gépre :-) Még aznap munkára fogtam, és aztóa se tettem el a konyhapultról... Előnye, hogy sokkal csöndesebb, hátránya, hogy nem lehet benne kevés akármit csinálni, hanem van egy minimum jelzés (1 liternél). Majd ha rendesen kitapasztaltam, tartok 'élménybeszámolót'.

A hét többi része is elég zűrös volt, millió intéznivaló gyűlt fel, ráadásul össze-vissza időpontokban dolgoztam, és sose lehetett előre tudni, hogy mi lesz másnap, mindig drukkolva keltem... Ez most egy ilyen időszak, túl kell élni - de könnyebb úgy túlélni, ha az embernek nem kell huszonhatféle egyéb dolgon töprengenie közben, szóval hajrá menütervezés!



Tegnap aztán reggeli után úgy döntöttem, egyszerűen muszáj kiszabadulnom a házból - a hó is esett kicsit éjjel, délelőttre meg aztán kisütött a nap, ideális kombináció egy kis sétához. Szóval sapka-sál-kesztyű, és usgyi! Jó két órát tekeregtünk, ittunk forralt bort, és a világ sem dőlt össze, hogy csak estére lett meleg étel. Végülis az angol könyvekben ebédidőben mindig szendvicset esznek :-)


A héten lesz egy randim a fogorvossal, és persze munka-hegyek várnak. Lassan viszont ki kéne találni a kertet is és megrendelni a vetőmagokat, jó lenne eljutni korizni valamelyik nap, még mielőtt kitavaszodik, és letesztelni pár új receptet... Meglátjuk, mire lesz idő - nyilván a fogorvos muszáj, de rendkívüli mód fogok igyekezni, hogy a többiből is minél több beleférjen. Azt meg már nem is említeném, hogy jó lenne barátokkal is találkozni - egyelőre sci-finek tűnik, de reménykedem.


Addig is íme a menü terve:


HÉTFŐ

- zöldborsóleves

- vadas, spagetti

KEDDen sűrű nap lesz, szóval

- fehérbab-chili a robotban: reggeli után bedobálom, délben szól, hogy menjek enni :-)

SZERDA

- gombakrémleves (nyuszikajagépben)

- finomfőzelék Pista kívánságára... ki kell ebből találnom egy finom verziót, mert szerintem a szörnyűfőzelék megfelelőbb név lenne neki... majd gondolkozom rajta.

CSÜTÖRTÖKön fogorvoshoz megyek, szóval nuku főzés, hanem majd megesszük a fagyóból a maradékokat.

PÉNTEK

- céklás vöröslencse leves

- 'túrós' tészta, Pistának pirított füstölt tofuval, nekem porcukorral

SZOMBAT

- székelykáposzta

VASÁRNAP

- brokkoli-édesburgonya krémleves, paprikás krumpli


Jó főzőcskézést nekünk! :-)

bottom of page