top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Vissza a hétköznapokba - menü(terv) február harmadik hetére

Sikeresen hazajöttem a síszünetről - havat mondjuk nem láttam, de azért jó volt! Voltunk kirándulni, tesómmal shoppingolni, csomót sétáltunk, gyerekekkel marháskodtunk, és még az idő is klassz volt.

És nem nekem kellett kitalálni, hogy mi legyen a reggeli-ebéd-vacsora, se mindent nulláról elkészíteni, de még az ezirányú kérdésekre se nekem kellett válaszolnom...!

Mondom én, hogy tök jó volt :-)

Továbbra is lenyűgöz a tőlünk nyugatabbra fekvő országok áruválasztéka: mikor egy random boltban hosszú percekig állok a növényi joghurtok és a GM kenyerek polca előtt, mert alig tudom kiválasztani, hogy melyiket vegyem: kávés joghurt? esetleg valami gyümölcsös? Mandula, kókusz vagy szója alapú? Kenyérből magosat vegyek, szeleteltet, kis veknit, vagy sima fehéret? Mini kalácsokat, zsemlét, baguette-et...?

És akkor még a növényi tejeket, szendvicskrémeket, változatos (és gyorsan elkészíthető) gabonaköreteket, meg egyéb nyalánkságokat nem is említettem. Mindezt úgy, hogy a gyümölcsös joghurtok pl. leginkább (növényi) joghurtalapot, joghurtkultúrát és gyümölcsöt tartalmaznak - nyista gumiarábikum és ételfesték. Van még hova fejlődni, azt hiszem...



Nade klasszul kipihentem magam, szóval ideje visszatérni a dolgos hétköznapokba!

Ma reggel mindjárt egy új banános palacsinta receptet teszteltem, ami finom, gyors és egyszerű. Nyilván - szokás szerint - nem mértem semmit, szóval még egy-két nekifutás hátravan, de ha meglesz, akkor majd itt is megosztom, hogy kipróbálhassátok.


Elkészült a heti menü: elvileg mostanában nem lesz akkora rohangálás, mint lenni szokott, úgyhogy lehet kicsit kreatívkodni. Ezzel együtt azért törekedtem rá, hogy ne kelljen túl sokat a konyhában rostokolni, és maradjon időm mindenféle másra is, pl. a fent emlegetett banános palacsinta tesztelésére...


Ami pedig a konyhát illeti, tegnap véééégre sikerült rendet raknom! Aki ismer, tudja rólam, hogy régi keletű vonzalommal viseltetek mindenféle porcelán iránt, különös tekintettel a porcelán kávés- és teáscsészékre, meg -készletekre. A lomtalanítások általában borzasztó lázba hoznak, és szoktam is szuper dolgokat találni, amiket természetesen hazahozok, hogy megmentsem az enyészettől... Ez aztán időről időre azt eredményezi, hogy 'kinövöm' a rendelkezésre álló tárolóhelyet, illetve ebből fakadóan borzasztó káosz lesz a konyhában. Ilyenkor rendszerint szanálni szoktam a készletekből, és a kevésbé kedvenceket elajándékozom vagy elcsereberélem, és kicsit átrendezem a szekrényeket, hogy praktikusabban elférjenek a dolgaim.

Most pedig beszereztünk egy új vitrint!

Igazi üvegeset, szóval reggel, míg lefő a kávém, lehet gyönyörködni, és kiválasztani az alkalomhoz/pizsihez/ágyneműhöz leginkább illő kávéscsészét aznapra. Igen, tudom, nem vagyok teljesen normális... :-)


Csomagolásmentes bolt Winterthurban

Nos tehát, a heti menü:

HÉTFŐ, vagyis ma:

  • édesburgonya krémleves

  • spenótos tészta

KEDD

  • céklás vöröslencse leves

  • tökfőzelék

SZERDA

  • maradék édesburgonya leves

  • rakott kelkáposzta

CSÜTÖRTÖK

  • maradék céklaleves

  • fasírt, krumplipüré, savanyúság

PÉNTEK

  • savanyúkáposzta leves

  • mákos/diós tészta

SZOMBAT

  • almás édeskömény leves

  • buddha bowl: maradék fasírt, quinoa, saláta, sült édesburgonya

VASÁRNAP

  • maradék savanyúkáposzta leves

  • rakott krumpli


A héten természetesen fogok sütni kenyeret, és készül majd joghurt is. Tervezem, hogy csinálok egy adag Andrási Nóri-féle krémsajtot, és igyekszem majd kiméricskélve is megsütni a banános palacsintákat, és megörökíteni, hogy meg tudjam veletek osztani.


Egyelőre ezek a tervek, aztán majd meglátjuk...


Jó főzőcskézést!

bottom of page