top of page
  • SzerzÅ‘ képeJenei Szilvia

Advent első vasárnapja

Nem én leszek az első, aki ezt mondja, de ez az év több szempontból is igen furára sikeredett...

Nagyjából túl vagyunk egy házfelújításon, elhalasztottunk jópár utazást, a színházakat hol bezárták, hol megnyitották, hogy aztán újfent bezárják őket, minket meg testületileg home office-ba küldtek egyik napról a másikra.

Borzasztó szerencsénk van, hogy mind egészségesek vagyunk (kop kop kop), és a 'második felvonásra' elkészült a ház is. Itt nagyjából ugyanúgy élhetünk, mint bármikor: tudunk a kertben matatni (kell is!), elmehetünk sétálni, s én ugyanúgy dolgozom továbbra is, azzal a különbséggel, hogy most heti egyszer se megyek be az irodába, amit amúgy azért szoktam.

De ha már úgyis minden lábbal felfele van, úgy döntöttünk, hogy az eddigi évek gyakorlatát megfordítva az adventi vasárnapokon nem a vacsora lesz a fő-fő attrakció, hanem inkább a reggeli, akkor legalább tuti jól indul a nap!


Ennek keretein belül a mai reggelink sütőtökös palacsinta volt, vaníliás feketeribizli-szósszal:

a palacsintához: kb. 8 kisebb darabhoz

- 10 dkg sütőtök (megsütve) - 10 dkg hajdinaliszt (lehet más is, de a hajdina picit diós íze szerintem jól illik a tök édességéhez) - 1,5 dl (növényi) tej - 1/2 kiskanál őrölt fahéj - 1/2 kiskanál őrölt szerecsendió

ezeket mind összeturmixoltam, s kanálnyi adagokból mini palacsintákat sütöttem tapadásmentes serpenyőben.

a feketeribizlihez: - 15 dkg feketeribizli (fagyasztott vagy friss is lehet) - 2 ek juharszirup - 1 tk vaníliakivonat egy kislábosban összekevertem, s addig főztem, míg picit besűrűsödött.

A palacsintát a ribizlimártással meglocsolva, melegen ettük, isteni finom volt!


bottom of page