top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Hús(talan)leves

Húsleves vegán verzióban - előrebocsátanám, hogy persze nem én találtam fel a spanyol viaszt, csak továbbfejlesztettem :-)


Ez egy igazi zero waste leves, mert abból van, amit amúgy kidobnék: a tök szálas belsejéből a magokkal, ráadásul ebből fakadóan kifejezetten olcsó. Nem mellesleg nagyon finom :-) Ennek az alapja is az, mint az igazinak: jóóóó sokáig kell főzni, épp csak gyöngyözve, hogy igazán kifőjenek az ízek, s erős levest kapjunk. De megéri, mert nagyon finom a végeredmény - tavaly Szilveszterkor a kocsonya is ebből készült. Most egyszerűsítettem az életem a robottal (Vegital Smart Chef), ha már van-alapon, de persze sima lábossal is megvalósítható. Szóval előszöris fogom egy tök (sütő, főző, bármilyen - OK, dísztök nem jó, de azon túl bármi, túlkoros cukkini is lehet) belét, a szálas részt a magokkal, s felteszem egy hagymával, pár gerezd fokhagymával, sóval és szemes borssal főni. Főzöm kb. reggeltől délig (2-3 óra simán lehet), épp csak gyöngyözve. Most ezt a fázist a robottal oldottam meg, kint voltam a kertben, aztán úgy voltam vele, ha már van robot, használjuk :-) De többször csináltam már simán lábosban, és úgy is teljesen jó persze. Ha már eluntam az alaplé főzését, és finom illatok terjengenek a konyhában, fogok némi leveszöldséget: répa, petrezselyemgyökér, zeller, karalábé, stb, megpucolom, összevagdosom, s minimál zsiradékon egy fazékban kicsit átpirítom, épp, míg illatozni kezdenek. Ha kész, rászűröm a tökös-hagymás levet, s azzal készre főzöm még kb. fél óra alatt. Ha zöldborsót teszek bele, azt csak a legvégén adom hozzá, nem főzöm hosszasan, hogy ne keményedjen meg a héja. Most főztem hozzá cérnametéltet, de lehet grízgaluskát, lúdgégét, stb. Következő project a (kamu) májgombóc; már van ötletem, de még nem jutottam odáig, hogy kikísérletezzem, működik-e :-)



bottom of page