top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Menüterv Advent harmadik hetére

Természetesen ember tervez - aztán majd ahogy alakul...

Valamiért a korcsolyázás, bár már két hete tervezem, sose akar összejönni: mikor jó idő lenne, dolgozom (vagy még zárva a koripálya, hétköznap délután nyit), mikor meg nem dolgozom, esik az eső, szélvihar van és effélék. Még abban picit reménykedem, hátha januárban befagy a Balaton, ott legalább nincs nyitvatartás :-) Végülis a héten már havazott is!



Viszont ha már a vacakságos időnek köszönhetően úgyis beszorultunk a házba, nekifogtam a karácsonyi tesztsütéseknek, és szerencsére meglehetős sikerrel jártam!


Kezdetnek sütöttem egy kis pozsonyi kiflit diós verzióban, Andrási Nóri bejglireceptje alapján, némi Borbás Marcsi-technikával meg saját kútfővel kiegészítve. Annyit változtattam, hogy növényi tej helyett kesu-köles joghurtot tettem bele, mert az eredeti bejglireceptem is tejfölt ír a tésztába, gondoltam, hátha jó lenne itt is valami tejfőlszerű. A töltelékbe pedig nem tettem további édesítőt: az almaszósztól és a baracklekvártól pont elég édes lett így is. Borbás Marcsitól a kifligöndörítés technikáját próbáltam ellesni - az övé szebb lett :-) De azért így is elfogyott hip-hop.

Karácsonyra majd bejglit sütök, diósat is, meg mákosat is, remélem, az is legalább ilyen jó lesz, mint a kiflik. És egyszerűbb göndöríteni.


Készült még ezen kívül egy csokis kuglóf aszalt meggyel - az is finom lett. Itt annyit változtattam, hogy részint szintén kicseréltem a tejet joghurtra, mint a bejglinél, részint almapürét használtam (van egy csomó a pincében), illetve kihagytam a kókuszzsírt meg az olajat, gondolván, a kesu miatt úgyis van egy kis zsiradék a joghurtban, elég lesz az. Tényleg elég volt :-)


És végre! úgy látszik, elmúlt fölülem az átok: megint tudok rendes kenyeret sütni! Azok a receptek, amik augusztus óta működtek, egyszercsak elkezdtek nem működni. Ugyanazok az alapanyagok, ugyanaz az edény, ugyanaz a sütő, ugyanaz vagyok én is... nem értettem. A megfejtés: valószínűleg túl hideg van a spájzban, s mikor kihozom a lisztet a párás konyhába, elég sok vizet felszív hirtelen, szóval kevesebb víz kell bele - ezek szerint a továbbiakban erre is kell gondolni. Nyilván, ha belejövök majd a kenyérsütésbe, az állagán fogom látni, hogy milyennek kell lennie, de egyelőre a rutin megszerzése még várat magára. Lehet, hogy jövő ilyenkor már ügyesebb leszek :-) A képen Andrási Nóri zabos cipója, még melegen. Azóta felszeltem, teljesen jó teljeskiőrlésű kenyér íze-állaga van, szóval klassz!


És természetesen elkészült a heti menü terve is. Hét elején szabin leszek, szóval nem érek rá főzni, a második felében pedig dolgozom, szóval nem érek rá főzni... Klasszik :-) Viszonylag hamar készülő, összedobálós ebédeket terveztem tehát, olyanokat, amikhez nem kell boltba nyargalászni, se fölöttük állni órák hosszat. Majd egyszer valaha biztos lesz időm bonyolultabb dolgokra is, csak még nem tudom, mikor...


HÉTFŐ - vagyis ma

- karalábéleves

- lecsós virsli GM tarhonyával (Pistának bulgurral)

KEDD

- megesszük a hétvégi maradékokat, és sütök egy körtés morzsasütit

SZERDA

- gombaleves

- finomfőzelék (Pista szíve vágya...)

CSÜTÖRTÖK

- zöldségleves

- káposztás kocka

PÉNTEK

- fodroskel-krémleves

- töltött sütőtök (gombával és dióval)

SZOMBAT

- almaleves, vagy almás céklaleves, ha találok még céklát a kertben (van rá esély)

- rakott krumpli lusta verzióban, savanyú (mondjuk savanyúkáposzta)

VASÁRNAP

- körtés paszternák krémleves

- vadas spagettivel és pirított tofuval


És jövő héten KARÁCSONY!

Jó készülődést nektek, főzzetek s egyetek finomakat :-)





bottom of page