top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Nincs itthon semmi! - áprilisi menüterv

Mozgalmas időszakon vagyunk túl: egy kolléganőmmel folytatott beszélgetés következtében hirtelen borzasztó szükségét éreztem még egy csomó növény beszerzésének, amit aztán természetesen el is kellett ültetni.

Ahhoz pedig ásni kellett.

De még előtte a téglarakást átpakolni máshová.

És közben dolgozni, irodába menni, főzni-mosni-takarítani.

Kikötőbe rohangálni, barátokat és családtagokat vendégül látni.

Csoda, hogy a bevásárlásra már nem maradt idő?


Persze ez nem azt jelenti, hogy kong a spájz és a pince üres üvegekkel van csak tele, de mikor reggel Pista feltette a rettegett kérdést, hogy

mit eszünk ma reggelire?

közöltem vele, hogy semmit. Ami még nem is lenne nagy baj, de ebédre és vacsorára is ugyanez várható... Merthogy el kéne menni valami nagyobb helyre (mondjuk a Lidlbe) vásárolni, de most még egy pár napig erre tuti nem fog sor kerülni: senkinek nincs rá ideje, hogy városszerte biciklizgessen, az autó meg épp gyógykezelés alatt áll.


A hűtőt kinyitva ugyanaz az érzés fogott el, mint mikor az ember a ruhásszekrény előtt áll, és meg van róla győződve, hogy aznap meztelenül fog kimenni, mert nincs semmije, amit felvehetne. Nekem meg nem volt mit főznöm!


Aztán ittam egy kávét, meg felcsaptam mellé némi szakirodalmat, és kiderült, hogy meg vagyunk mentve!

Reggeli is került (zabkása tavaly eltett natúr gyümölcsökkel és mogyoróvajjal), az ebédet is előkészítettem, és megterveztem az elkövetkezendő napokat a fagyasztóra és a spájzra komponálva. Azért persze el kell majd menni valami boltba, mert friss gyümölcsöt és zöldséget muszáj lesz venni, de éhenhalni szerencsére nem mostanában fogunk :-)


És bár nem hétfő van, nálunk most kezdődik a hét, úgyhogy megterveztem a dolgokat nagyjából jövő hét keddig. Bónusz, hogy mivel szinte minden fagyóból és spájzból van, nyugodtan lehet a sorrendet csereberélni, meg napokat ide-oda tologatni, semmi se fog megromlani. Anyuékhoz is megyünk a hétvégén, meg hozzánk is jönnek vendégek, szóval el fog kelni némi rugalmasság...


Íme:

SZERDA, vagyis ma:

- gyömbéres sárgrépa krémleves

- krumpli, brokkoli, fasírt - minden sütőben sütve, hogy ne kelljen fölötte állni!

CSÜTÖRTÖK

- maradék sárgarépa krémleves

- puliszka sült zöldségekkel (recept itt)

PÉNTEK

- karalábéleves

- krumplifőzelék, maradék fasírt

SZOMBAT

- tavaszi lencseleves (recept itt)

- sárgabarackos gombóc, mert van még barack a fagyóban, és a spájzban fellelhető dolgokból tudok csinálni joghurtot! (recept itt)

VASÁRNAP

- zöldség krémleves

- pakora, köles, joghurtos mártogatós (Andrási Nóri Mindenmentes 2. című könyvéből)

HÉTFŐ

- maradék lencseleves

- paradicsomos tészta

KEDD

- maradék zöldség krémleves

- rakott köles (ez is Andrási Nóri könyvéből van)


Még egy jó hír a hétre, hogy

a Boook kiadónál Nóri két könyve, a 'Mindenmentes 2' és a 'Kóstolj bele a teljes értékű növényi étrendbe' most 25% engedménnyel kapható!

Akinek esetleg ismerősen hangzik a fejlebb kifejtett helyzet, és vágyik a kávé mellé némi olvasnivalóra, itt találja az akciós könyveket. Ráadásul, mint említettem, közte van az új könyve is, amit kézhezvétel óta mondhatni agyonfőztem, bár az édes bundás kenyérig még sajnos nem jutottam, pedig minden héten felemlegetem Pistának, hogy úúúúúgy kipróbálnám...!

De majd hátha most hétvégén! (Itt írtam az új könyvről bővebben.)

(Még mielőtt: nem vagyok semmilyen kapcsolatban a kiadóval, csak jónak tartom Nóri könyveit, szóval ez itt nem a reklám helye.)


bottom of page