top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Menüterv január második hetére

"...de reggel az utca, a muszka, a néger,

a taxi, a Maxi, a Bodri, a Péter

és ráadásul a rádió

mind azt kiabálja, hogy esik a hó!"



Azt mondtam már, hogy a január a kedvenc hónapom? Nem tudom, miért van szegénynek olyan rossz híre... Az év végi munkahelyi hajtás, karácsony előtti pörgés, sürgés, forgás, szilveszteri hejehujázás után direkt jól szokott esni egy kis nyugalom, amikor nem nagyon van semmi tennivaló a kertben, lehet bekuckózva teázni, és ér megenni az összes szaloncukrot a fáról, még mielőtt leszednénk. Szóval a január kis lazítást szokott nekem jelenteni, amikor van idő kreatívkodni, új recepteket kitalálni (rendszerint karácsonyra kapok valami konyhai cuccot, és akkor azt is fel kell avatni), kertet tervezni a meleg szobában ülve, ha olyan az idő, lehet sétálni, korizni - szóval klassz!


Na ehhez képest január első hete idén simán felvette volna a versenyt a legsűrűbb karácsony előtti héttel: égig ért a tennivaló kb. minden területen! Hét végére annyira kipurcantam, hogy 11 órát aludtam egyhuzamban (hálisten kivételesen megtehettem), és nem úgy keltem ám, hogy húdejól kipihentem magam... Hátha ez a hét már egyszerűbb lesz.


Ilyenkor tudom a legjobban értékelni a menütervet, egyrészt mert nem kell minden nap azon törpölnöm, hogy mit főzzek, másrészt ha tudom, mit fogok főzni, előre be tudok hozzá vásárolni, s nem kell last minute kirándulásokat tennem a boltba, harmadrészt, ha minden kötél szakad, Pista is meg tud főzni a receptek alapján (bár mindig megpróbálja elhitetni velem, hogy én ezt mennyivel jobban csinálom, de ha muszáj, akkor azért tök ügyesen megfőz :-)).


Íme tehát a következő heti menü - mivel nincsenek illúzióim a munka mennyiségét tekintve (aztán ne legyen igazam!), megint szupergyors, szuperegyszerű, előző este is elkészíthető receptek következnek. Azért majd valamikor kéne sütni egy csokis kuglófot megint... És a tavaly tavasszal nagy sikereket aratott répás-almás zsemlék receptjét is át kéne alakítani gluténmentessé. Meglátjuk, mire lesz idő.

HÉTFŐ

- sütőtök krémleves

- kelkáposzta főzelék

KEDD

- marokkói lencseragu

SZERDA

- maradék leves hétfőről

- barnarizs, paprikás tofu, coleslaw

CSÜTÖRTÖK

- 'húsleves' (recept itt)

- diós tészta (de lehet, hogy csinálok egy császármorzsát, vagy kamu túrógombócot)

PÉNTEK

- zellerkrémleves

- paradicsomos vöröslencse főzelék

SZOMBAT

- sütőtökös risotto

VASÁRNAP

- maradék leves csütörtökről

- gesztenyés fasírt, párolt lilakáposzta, krumplipüré


Nos, ennyi a terv, aztán majd meglátjuk - most mindenesetre kimegyek a hóba kávézni egyet! :-)


bottom of page