top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Pasta Alfredo fokhagymás spenóttal - szupergyors (és vegán) változat

A mai nap nem tartozik a kedvenceim közé eddig, de még adok neki esélyt, hogy estére megemberelje magát... Azon kívül, hogy esik, felkeltem zöldhajnalban, sajnos hiába (senki se tehetett róla, előfordul, de attól még én álmos vagyok), ráadásul rengeteg dolgom is lett. Vannak napok, mikor az embernek se ideje, se kedve főzni - mint pl a mai - ilyenkor jól jön valami maradék a hűtőből, vagy egy szupergyors recept, feltéve, hogy nem akarok szendvicseken tengődni estig (nem).


Szóval ez egy ilyen recept: míg a tészta fő, elkészül a köret és egy gyors turmixolással az öntet is. Aztán már csak össze kell melegíteni, s lehet enni. Bizonyára az igazi pasta Alfredo nem pont ilyen :-) de elég jól hasonlít rá, krémes, finom, melengető.



Ezt most vöröslencse tésztából csináltam, mert egyrészt szerintem jobb az állaga, nem szottyad meg s tapad össze állás közben (Pista ma később eszik, mint én), és jobban felszívja a mártást, másrészt szerintem táplálóbb, mint a sima fehér búzalisztből készült verzió. Persze lehet másból is csinálni, kinek-kinek gusztusa és lehetőségei szerint.

A fokhagymás spenót pedig friss spenótból készült, mert kaptam szombaton a piacon, s nem tudtam neki ellenállni :-) Lehet helyette fagyasztott leveles spenótot (kiolvasztva) vagy baby spenótot is használni, utóbbit meg se kell pucolni, és hamarabb megpárolódik, szóval borzasztó sietés esetére még jobb választás.


Tehát a recept:

Hozzávalók (2 főre) a tésztához: - 20 dkg vöröslencse tészta (vagy bármi egyéb, lásd feljebb) - 2 dl (növényi) tej - 2 ek tápióka keményítő - 1/2 dl fehérbor (nem érdemes kihagyni, ettől lesz pikáns a mártás, és mivel megfőzzük, alkohol már nemigen van benne, mire evésre kerül a sor) - 2 ek sörélesztőpehely - 2 kisebb gerezd fokhagyma - 1 tk olívaolaj (elhagyható, de krémesebb lesz a mártás vele) - só, bors a spenóthoz: - kb. 15-20 dkg friss spenót - 1 gerezd fokhagyma - 1 tk olívaolaj - só, bors Elkészítés: Először is odatettem vizet a tésztának. Míg felforrt, megpucoltam a spenótot (fagyos vagy baby verziókkal ezt a lépést meg lehet spórolni, bár mondjuk a fagyost ki kell engedni). Egy tapadásmentes serpenyőben megmelegítettem a teáskanálnyi olajat, s kicsit megpirongattam rajta az összenyomott fokhagymát. Rádobtam a spenótot, sóztam-borsoztam, s kis lángon néha keverve megpároltam. Ezalatt felforrt a víz, úgyhogy kifőztem a tésztát. Míg a tészta főtt, a mártás hozzávalóit (bor, fokhagyma, keményítő, tej, sörélesztő, só, bors, olívaolaj) összeturmixoltam. A leszűrt tésztát visszatettem a lábosba, ráöntöttem a szószt, s szüntelen kevergetve összeforraltam, míg a mártás besűrűsödött. Ha van, lehet a mártásba tenni maradék (növényi) sajttarabkákat is, akár össze-vissza, ami akad - s persze ha valakinek nincs (emésztési vagy etikai) problémája a tejtermékekkel, bármilyen sajttal és sima boci tejjel is működik a dolog.

bottom of page