top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Starvation season - az idei utolsó februári menü(terv)

Megint eljött az évnek az az időszaka, amit a legkevésbé szeretek a konyhában: az áttelelt zöldségeket mindenki őrülten unja már, az első tavasziak meg még a kanyarban sincsenek... Egészen pontosan nett papírtasakokban várják a sorukat mag formájában. Viszont pár hét, s lehet kezdeni a kertelést, hurrá!


kirándulás a Jucker Farmra

Az elmúlt időszakot tesóméknál töltöttem, ami szuper volt! Eleve ugye ott volt tesóm a gyerekekkel :-) ráadásul gyönyörű idő volt, sokat sétáltunk, és el tudtunk menni kirándulni is. Ezen kívül voltunk (természetesen) kávézni, vett nekem mindenmentes fagyasztott croissant-t reggelire, és alig főztem! Tök jó volt egy kicsit kiszakadni a hétköznapokból. Ráadásul simán tudtunk étteremben ebédelni: mindenhol alapvetés, hogy kiírják az allergéneket, de szóban is szívesen segítenek, és mivel arrafelé nem dívik a rántás mint olyan, ezért rengeteg étel 'helyből' gluténmentes. És tejet se tesznek mindenbe, csak amibe tényleg kell :-)


'mindenmentes' mini linzertorta mandulatejes kávéval

Meglátogattam tesóm apósát is, akinek ezer éve van veteményeskertje, rengeteget tud a zöldségek termesztéséről, s felajánlotta, hogy segít megtervezni a kertemet a következő szezonra! Kaptam tőle magokat - most aztán alig várom, hogy igazán tavasz legyen, s elkezdhessek a kertben matatni, és kíváncsian várom, milyen lesz az idei év.

Kitértünk kicsit az árnyékolás kérdésére is, mert tavaly az volt a legnagyobb probléma, hogy alig van árnyék. Ez tavasszal jó, de július-augusztusban, amikor nulla eső esett, csak ezerrel perzselt a nap, eléggé megnehezítette a növények dolgát, meg persze az enyémet is. Idén kicsit elforgattuk a veteményest, és tervezek néhány napraforgót ültetni a déli oldalra, hátha vet egy kis árnyékot legalább azokra a zöldségekre, amik a leginkább kényesek a dögmelegre. Meglátjuk...


De most vissza a jelenbe: tehát starvation season, vagyis ínséges időszak. Ez általában nagyjából egybeesik a Húsvét előtti nagyböjttel - ha már úgysincs kaja, ideologizáljuk meg, miért csak naponta egyszer szabad jóllakni :-) De még azért előtte együnk egy kis fánkot...!


piaci szerzemények: káposztafélék, gyökérzöldségek (cékla, répa, paszternák), krumpli, hagyma, alma, sütőtök, és egy kis sali - természetesen fóliás, szóval nem ideális, de nagyon megkívántam :-)

A hétvégén tettem egy látogatást a piacon, s igyekeztem beszerezni az egész hétre való zöldséget-gyümölcsöt, szóval mi egyelőre nem fogunk éhezni szerencsére.

Aztán hazajöttem, megírtam a menütervet, Pistával egyeztettem, ki-mikor-hol, átírtam, majd felfedeztem, hogy nincs itthon ez-meg-az, mégegyszer átírtam, s ez itt a pillanatnyi állás - persze ceruzával, hogy ha mégis variálásra kerülne a sor, könnyű legyen újra átírni...


Íme:

HÉTFŐ - vagyis ma

- kókuszos sütőtok krémleves, recept itt. Mivel kölcsönadtam tesómnak nyuszikajagép I-et, ezért most turmixszal készült, de így se volt egy nagy macera szerencsére.

- ázsiai tészta, ennek pedig itt találjátok a receptjét.

KEDD

- maradék leves

- paprikás krumpli, fejes saláta (a saláta egy részét tegnap már megettük, de van még belőle egy kicsi, pont jó lesz a krumpli mellé)

SZERDA

- céklaleves vöröslencsével

- tízperces fánk házi sárgabaracklekvárral! a fánk tesztelése már a finisben van, jövök majd a recepttel hamarosan

CSÜTÖRTÖK

- rakott kel

- maradék fánk

PÉNTEK

- zöldségleves

- krumplifőzelék, egybesült fasírt: mindkét recept az új kedvenc szakácskönyvemből, itt írtam róla.

SZOMBAT

- maradék leves

- töltött sütőtök

VASÁRNAP

- maradék fasírt, rizs, narancsos kelbimbó

- és lehet, hogy sütök egy linzertortát: vettem egy kisebb piteformát és van egy csomó dióm meg lekvárom.


A héten (egész pontosan ma) fogok csinálni egy naaaagy adag hummuszt vacsira, tök régen ettünk! És persze lesz kenyérsütés, növényi tej készítés, joghurt, és minden efféle... Közben pedig a tavaszról és a friss zöldségekről álmodozom, meg arról, hogy mit hogy fogok csinálni a kertben :-)


Jó farsangolást, főzzetek s egyetek finomakat!

bottom of page