top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Szendvicskrém zöldborsóból (gluténmentes, vegán, véletlenül teljesértékű)

Idén (szerencsére) rengeteg zöldborsónk termett, s miközben pucoltam (pirgáltam, ahogy errefelé mondják), azon tanakodtam, mit lehetne belőle gyorsan csinálni vacsorára. Krémleveshez nem volt kedvem, de valami krémes dologhoz igen, szóval úgy döntöttem, legyen belőle akkor szendvicskrém! Van a kertben menta, citromfű, újhagyma - ezen már el lehet indulni, s a krémes állaghoz meg jó lesz a tahini.



Így is tettem: már az első adag is finom lett, de a második lett tökéletes - ennek a receptjét gyorsan fel is írtam, hogy igény szerint tudjuk ismételni. Volt már rá igény, pedig az egész sztori nincs két hetes... :-)


A borsó most teljesen friss volt, annyira, hogy aznap reggel szedtem. A piacon láttam kifejteni való borsót, szerintem érdemes futni vele egy kört, de végszükség esetén persze jó lesz a fagyos is. A konzervest most nem ajánlanám, mert egyrészt nem olyan az íze, másrészt a színe se valami étvágygerjesztő... És mivel öszvissz 15 dkg-ra van szükség a recepthez, nem is lenne érdemes egy konzervet nyitni miatta.



Hozzávalók 2-3 adaghoz:

- 150 g zöldborsó (kifejtve ennyi)

- 1 szál újhagyma, lehetőleg a zöldjével együtt

- pár levél friss menta vagy citromfű. Ha ez nagyon nincs, vagy csak nem szeretitek, akkor lehet helyette petrezselymet vagy sárgarépa zöldjét tenni, de úgy azért eléggé más íze lesz a végeredménynek (úgy is finom, szóval aggodalomra semmi ok)

- 1 teáskanál tahini

- pici só, kb. 1/3 mokkáskanál

- pici fehérbors (szintén kb. 1/3 mokkáskanál)


Elkészítés:

A borsót én most pár pillanatig főztem forró vízben (a vizet nem kell megsózni), mert ilyen pici adagnál ez tűnt egyszerűbbnek. Lehet párolni is, sőt, kalandvágyók kipróbálhatják nyersen is, ha igazán friss, de úgy nem lesz annyira krémes. (Kipróbáltam :-))

Az újhagymát összevagdostam úgy nagyjából, a zöld részével együtt.


Mikor kész lett a borsó, leszűrtem, leöblítettem hideg vízzel, és minden mással együtt (hagyma, fűszerek, tahini) beletettem a robotgépbe, s addig aprítottam, míg krémes lett.


Pirítóssal ettük, és friss (nyers) zöldségekkel. Másnapra nem maradt belőle :-)


Jó étvágyat!

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page