top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Tábori kaják

Frissítve: 2021. márc. 17.

Mikor bő 3 éve megvettük ezt a házat, tudtuk, hogy bár lakható, ahhoz, hogy igazán klassz legyen, jópár dolgot kell rajta változtatni - egyebek közt a konyhának nem volt ablaka... Ami jó lehet olyasvalakinek, aki reggel főz egy kávét, aztán usgyi, de én pont nem ilyen vagyok.

Aztán lassan kiderült még ez-az, s rövidesen láttuk, itt egy átfogó felújítás kell: teljes gépészet, pár fal kibontása, újak építése, s minden, ami ezzel jár. Idén januárban jutott a dolog a megvalósítás fázisába - közben tavasszal bekavart a vírus miatti lezárás, és minden egyéb, ami ezzel járt - és augusztusban tudtunk visszaköltözni, de konyha még persze sehol, meg úgy egyáltalán, meglehetősen mostoha körülmények voltak, de végre itt voltunk!

Közben (még beköltözés előtt) megkerestek a Vegitaltól, hogy lenne-e kedvem tesztelni a szakácsrobotjukat, recepteket írni hozzá, és effélék, én meg csak csodálkoztam: hogy lehet nekem ekkora mázlim? Mikor épp úgy fest a dolog, hogy pár hétig konyha nélkül kell túléljünk, kapok egy szakácsrobotot! ilyet ni: https://www.vegital.hu/szakacsrobot/smartchef

Persze még mielőtt élesben bevetettem volna, elkezdtünk összeismerkedni, aztán augusztus végétől jópár hétig ő tartott minket életben - meglehetős sikerrel. Kellett azért némi kreativitás, és nagyon örülök, hogy már van konyha, de összességében jó élmény volt.

klasszik paprikáskrumpli



curry kuszkusszal (nálunk a curry amolyan hűtőtakarítós ebéd: bármi nyamvadt zöldség van, vagy olyasmi, amiből már csak pár falat jutna, azt jól beledobálom a currybe. még kétszer nem sikerült ugyanolyat főznöm, de mindig finom :-) )



zöldbabfőzelék is készült


ez a Zizi-féle ázsiai tészta, ami villámgyors, a rizstésztát csak áztatni kell forró vízben, és isteni finom :-) recept innen: https://www.zizikalandjai.com/2018/08/villamgyors-azsiai-zoldseges-teszta.html

klasszik bableves


zöldséges rizs, a paella és a risotto közt félúton :-)


fapados sárgaborsó curry


menza-leves: zöldségleves habarva, bulgurral


egyserpenyős paradicsomos tészta - merugye a robotnak egy tálja van, szóval szigorúan csak egytálételeket lehet benne csinálni, ha az ember nem akar több felvonásban főzni


Zizi-féle kápia paprikás tofu - 10 perc alatt kész volt, szóval először megfőztem a rizst, kitessékeltem a tálból, aztán gyorsan körbepirítottam a tofut meg a paprikát recept innen: https://www.zizikalandjai.com/2017/12/ropogos-piritott-tofu-kapia-paprikaval-laktozmentes-glutenmentes-vegan-smartchef-szakacsrobot-keszulek.html

töltött sütőtök: először a tölteléket csináltam meg (csicseriborsó konzerv leszűrve, pirítva, fokhagymával, római köménnyel, füstölt paprikával fűszerezve), aztán megsütöttem a robotban a tököt, visszatöltöttem a tölteléket, tettem rá kis (növényi) joghurtot és (violife) sajtot, s összemelegítettem, míg a sajt megolvadt a tetején.


sárgarépa főzelék bolti falafellel


még egy villásreggelit is sikerült összehoznom vele! csicseriomlett lilahagymával és kápia paprikával


itt már volt egy rizsfőzőnk is, abban készült a krumplipüré :-)


krumplifőzelék őszi kiadásban


megtaláltuk a garázsban a vegital tejfőzőt is (aka nyuszikajagép)


egészben sült karfiol - krumplipüré szintén a rizsfőzőben főzve :-)

bottom of page