top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Vaníliás köleskása reggelire

Frissítve: 2021. dec. 10.

Mikor anno nekifogtunk a házfelújításnak, aztán megkaptam a robotot tesztelésre a Vegitaltól, mondtam Pistának, gondoljon csak bele, milyen jó lesz: reggel felkelünk, kimegyünk a napsütötte konyhába, és frissen készült vaníliás köles (vagy quinoa) kását fogunk enni gyümölcsökkel... Pista persze kifejtette, hogy ő egy szalonnás tojásrántottát jobban tudna értékelni (de azt ugye nem ehet), aztán jegeltük a témát.

Augusztus végén aztán beköltöztünk, s hosszú hetekig a robot volt az egyetlen főzési lehetőség - ki is használtuk alaposan, és többször főztem is vele kását reggelire. Az a legjobb rész, mikor reggel a pittyegésre ébredek, miszerint kész a reggeli!

(Robot hiányában természetesen kislábosban is el lehet készíteni.)



Tehát recept:

Mindent a robothoz kapott mércés pohárkával mértem (160 ml), de az arányok megtartásával kisebb vagy nagyobb mennyiséget is lehet csinálni. Nekünk ez egy nagyobb és egy kisebb adag kását ad ki, kb. 2-3 adagnyi lesz belőle.

- 1 pohár köles leöblítve

- 2 pohár növényi tej + 2 pohár víz

- 1 tk vaníliakivonat

- mazsola ízlés szerint

- édesítés ízlés szerint - én nem tettem bele semmit, szóval abszolút opcionális, viszont Pista rálocsolt egy csomó juharszirupot...


Este mindent betettem a robotba, kiszámoltam, mikor kell kelni, és beprogramoztam (PORRIDGE program, 30 percre állítva, késleltetéssel), hogy addigra legyen meg. Mikor kész, pittyeg párat - jobb volt erre kelni, mint az ébresztőre... :-)



Kislábosban készítve csak simán megfőzném, míg besűrűsödik és a köles megpuhul. (Előfordulhat, hogy úgy több folyadék kell hozzá, mert a robotban lefedve fő, lábosban meg fedő alatt nem tudunk kevergetni.)


Tálaláskor tehetünk rá fagyos (kiengedett) vagy friss gyümölcsöket, olajos magokat, juhar/agave szirupot, mogyoróvajat - a variációk száma végtelen, köles helyett pedig rizsből vagy quinoából is főzhetjük.

Mi most vegyes erdei gyümölcsökkel és kis lenmaggal ettük - és Pista rengeteg juharsziruppal :-)


bottom of page