top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Kezd érni a sütőtök, hurrá! - menü(terv) október második hetére

Az egész múlt héten fel s alá szaladoztunk, úgyhogy 'mindenki eszik, amit-ahol ér' volt a menü, aztán hétvégén voltunk piacon, mi több, elmentünk a Metroba is! Minek következtében este itthon ültem és azon tanakodtam, hogy most akkor mégis

mit főzzek...?

Ha nincs itthon semmi, az a baj, ha meg sok minden van, az a baj (már a Bëlga is megmondta).


Ilyenkor általában két taktikám szokott lenni: részint előszedek pár a szakácskönyvet, hátha valami ihletet kapok belőle, részint visszanézem a korábbi évek azonos időszakának a menüjét. Valamint - napszak függvényében - főzök egy kávét, vagy teát, és reménykedem a megvilágosodásban. De most semmi sem segített: almás teát ittam, s annyira jutottam, hogy almás pitét akarok enni! De persze sütni nem, meg különben is, este volt már...


Az biztos, hogy nem lesz időm egész héten nulláról két fogást főzni minden.áldott.nap, szóval olyasmit akartam kiötleni, amit aztán tovább tudok fejleszteni, és egy főzéssel több napi étel is megvan.

Megnéztem hát Golubka Kitchen egyik mealprep videoját (nevezetesen ezt), és 'abból nagy baj nem lehet'-alapon megpucoltam mindenféle zöldséget, bedugtam őket a sütőbe, s főztem egy adag barnarizst.



Innentől aztán már viszonylag egyszerű volt, gyorsan összegondoltam, mivé tudnám továbbfejleszteni ezeket, s még némi kutakodással és szakácskönyv-lapozgatással meg is lett a heti menü! Íme:


HÉTFŐ, vagyis ma:

- sütőtök krémleves, az egyszerűség jegyében nyuszikajagépben (találtam egy kisebb 'versenyzőt', aminek már le volt száradva a szára, úgyhogy gyorsan behoztam, s megfőztem, nagyon finom lett! és még ehhez a nyamvadt időhöz is illik.)

- brokkolis-tejszínes tészta a sült (lila!) brokkoliból és a fokhagymagerezdekből

KEDD

- almás zellerkrémleves, mert van egy csomó almánk

- töltött padlizsán, rizs

SZERDA

- zöldségleves

- sült cékla, krumplipüré, fasírt (vagy pirított tofu, vagy valami a fagyóból, szabadidő és kedv függvényében)

CSÜTÖRTÖK

- maradék almás zellerkrémleves

- zöldborsós ragu sült édesburgonyával

PÉNTEK

- maradék zöldségleves

- (tofu)túrós tészta

SZOMBAT & VASÁRNAP meg majd improvizálok :-)



Azért persze a sok tanakodás közben sem csak ücsörögtem: sütöttem egy kenyeret (itt írtam a kovászolós kalandjaimról), és csináltam egy adag gyümölcsös joghurtot. Még nyár végén felkockázva lefagyasztottam egy marék sárgadinnyét, ami nem akart elfogyni, úgyhogy az most pont jó lett bele: kis nyarat hoz ebbe a szürke időbe... (A joghurt így készült.)

A zeller egy részéből pedig szendvicskrémet csináltam, nemsokára hozom a receptet, mert irtó jó lett, de előbb még megcsinálom mégegyszer, hogy tuti legyen, ne csak a kezdők szerencséje...



Ugye, milyen szép, kenyeret tudok sütni? És még a kovászom se lett öngyilkos :-)


Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page