top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Majdnem tavasz! - menü(terv) február utolsó (vagy március első?) hetére

Bár az időjárás továbbra se bírja eldönteni, hogy most végülis tavasz van, vagy inkább még egy kicsit tél, azért összességében nem panaszkodhatunk: nagyrészt meggyógyultam, Pista meg el se kapta tőlem a kórságot (hogy csinálja vajon...?).

Ennek örömére hétvégén kiszabadultunk a kertbe - meg be egy kertészetbe - s nekifogtunk a tél nyomainak eltüntetéséhez.


Kitaláltuk, nagyjából miket akarunk hova ültetni, Pista elkezdte a gyümölcsfák metszését, én meg a bokrokat próbáltam helyrehozni. A fűszernövényeim is szépen növögetnek, sőt, mint említettem minap, a sóska is kezdi összeszedni magát,

nemsokára jöhet a szezon első sóskalevese!

De még nem most, ugyanis szokás szerint nem lehet tudni, ki-mikor-hol lesz, úgyhogy igyekeztem olyan menüt összeállítani, amit nem visel meg, ha egy-két nappal később kerül csak sorra, mint eredetileg terveztem... Gombaleves és hasonló romlandó dolgok kizárva.



(Egyik barátnőmmel beszéltük már többször, hogy felnőtt életünk nagy részében vagyunk képesek azt gondolni, hogy most ugyan kaotikus az élet, s minden van egyszerre, de majd ekkor meg akkor jobb lesz... aztán rendszerint nem lesz, hanem lesz valami más zűrzavar. :-))


Mindenesetre elkezdtem a veteményest is rendbehozni: kiásni a maradék répát, megszemlélni az ősszel eldugdosott hagymákat, és örvendezni afölött, hogy a fodros kel hátha mégiscsak túlélte az őszi hernyótámadást! Lehet majd levesekbe, currybe meg minden egyébbe használni belőle, sőt, tervezem nemsokára megcsinálni salátának is!


De minden ilyesmi a jövő zenéje még - meglátjuk, hogy leszünk itthon, milyen idő lesz (zuhogó esőben nem szedek se sóskát, se fodros kelt), meg úgy egyáltalán.


Nos tehát, íme a terv, de hogy ebből mi valósul majd meg, az még erősen a jövő zenéje...


HÉTFŐ, vagyis ma:

  • csóró leves a múltkori karfiol maradékából (recept itt)

  • fasírt, krumpli, saláta

KEDD

  • céklaleves

  • rakott kel

SZERDA

  • maradék leves

  • zöldborsó főzelék

CSÜTÖRTÖK

PÉNTEK

  • maradék leves

  • túrógombóc

SZOMBAT

  • zellerkrémleves

  • töltött sütőtök

VASÁRNAP

  • maradék leves

  • risotto


A mai nap nagyrészt a maradékok elpusztításáról szólt:

A múltkori karfiol leveleit meg torzsáját félretettem, s abból lett a leves, a fasírt pedig maradék főtt zöldségekből. A hétvégén persze tökre nem azt főztem, amit eredetileg terveztem, ugyanis rájöttem, hogy nekem mostazonnalderögtön!!! meggymártást kell ennem. A hozzá készített főtt krumpliból is maradt, szóval a mai ebéd mondhatni adta magát... Mostanában irtó klassz zöldségfasírtot szoktam csinálni mindenféléből, Andrási Nóri nyomán, hozom is majd a receptjét. (Addig is, ha sütőben sütős zöldségfasírt receptre vágytok, ajánlom Nóri könyvét, amiről itt írtam bővebben.)


A hétvége folyamán természetesen sütöttem kenyeret, s csináltam egy natúr joghurtot. A többi 'ABCzés' egyelőre várat magára - nem akartam nagyon előre dolgozni, tekintve, hogy nem tudom, hogy alakulnak a napjaink. Mindenesetre éhen halni remélhetőleg azért nem fogunk :-)

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page