top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Szeszélyes február? - menü(terv) február harmadik hetére

Egyik nap 15 fok van és napsütés, másik nap meg 5 fok és eső, és aztán csodálkozunk, hogy mindenki megfázik, meg beteg!

Az elmúlt két nap csodaszép idő volt: napsütésben lehetett kávézni mindenféle teraszokon, egy szál pulcsiban (és a jelek szerint megfázni...), ma pedig esik, fúj a szél és hideg van. Meg még minden szürke is, szóval ha a megfázástól esetleg nem ment volna el teljesen az életkedvem, elég kinéznem az ablakon. Brrr de utálom ezt az időjárást!


És mit tesz az ember ilyenkor? Természetesen mindenféle finomsággal kényezteti önmagát, és ebből következően a vele egy koszton lévőket. Ma pl. tízperces fánk volt ebédre! :-)


Pécs, termelői piac

Hétvégén, kihasználva a jó időt, meg hogy semmi 'muszájprogram' nem volt, tettünk egy kisebb kirándulást. Pécsett voltunk, barátokkal találkoztunk, kávéztunk-sütiztünk és megnéztük a termelői piacot is. Nem volt valami nagy piac, de jól esett a napsütésben sétálgatni, és kivételesen nem mindenféle szupermarketekben vásárolni. Találtunk két kézműves pékséget, Pista bevásárolt kenyerekből (ő nem mindig a házi gluténmenteset eszi, hanem rendes, búzalisztes kovászost is, ha hozzájut), aztán ittam egy kávét a Jókai cukrászda teraszán, ő pedig sütizett.

Annyira szép idő volt, tisztára, mintha már igazán tavasz lenne!

Ráadásul tavasz-élményt fokozandó, tegnap délután felfedeztem a kertben, hogy egyrészt nyílnak a krókuszok, másrészt nemsokára lesz értelmezhető mennyiségű sóska! Aminek főleg Pista örül, de azért én is eleszegetem, feltéve, hogy nem sóskamártás avagy -főzelék formájában kerül a tányéromra, hanem valamilyen levesnek. A blogon szereplő sóskalevest elég gyakran csinálom tavasszal, de Andrási Nóri gazlevese is igen finom sóskalevelekkel kiegészítve - annyi a kulcsa az egésznek, hogy a sóskás dolgokat nem szabad édesíteni. Valahogy nekem az édes íz a savanyúval nagyon nem jön be... (A gazleves receptje Nóri új könyvében található, itt írtam a könyvről.)


És ha már receptek, meg könyvek: természetesen nem tudtam úgy hazajönni tesóméktól, hogy ne ugorjon be egy újabb szakácskönyv a csomagomba.

A mi 150 kedvenc zöldséges receptünk

címet viseli (Unsere 150 liebsten Veggie-Rezepte), és konkrétan ezüst színű...!!! Vagyis hivatalosan platina :-) Jó bénán is sikerült a fotó róla, mert folyton valami visszatükröződött: a szomszéd háza, a kezem a kamerával... De ha az ember nem fényképezgetni akarja, hanem főzni belőle, akkor szuper: már két receptet kipróbáltam, és még egy csomót bejelöltem. (A képre kattintva megtaláljátok a kiadó oldalát, és részletesebb leírást a könyvről.)


Mivel a héten egyelőre senki nem megy sehová - én a megfázás miatt, Pista meg mert a napokban nincs utazgatós dolga - itt a remek alkalom a tesztelésre! Ennek tükrében állítottam össze a heti menüt: mivel a könyv írói azt állítják, hogy egyszerű és gyors recepteket szedtek össze, reméljük, egyik ebéd elkészítése se lesz hosszú lejáratú program...

Íme a terv:


HÉTFŐ, vagyis ma:

- 'Gemüse Gulasch' az új könyvemből, aminek semmi köze nem volt a gulyáshoz, hanem egy savanykás zöldségleves gombával, répával, kápia paprikával, paradicsommal és krumplival. Nagyon hamar kész volt, nem kellett fölötte állni se, és finom! Szóval felvettük a repertoárba.

- tízperces fánk, amit anyuéknak akartam megcsinálni tegnap este, de akkor jutott eszembe, mikor már a vacsi fölött ültünk...

KEDD:

- maradék leves

- karfiol nuggets, rizs - ez pedig Andrási Nóri fentebb emlegetett könyvéből van

SZERDA:

- gyömbéres édesburgonya krémleves

- zöldbab főzelék

CSÜTÖRTÖK:

- édeskömény krémleves (recept itt)

- 'Gemüse Korma' szintén az új könyvemből

PÉNTEK:

- maradék leves

- paradicsomos tészta - erre is van egy jópofa recept az új könyvben, csicseriborsóval és mindenféle zöldségekkel. Kíváncsi vagyok, milyen lesz!

SZOMBAT:

- zöldborsó leves

- paprikás krumpli

VASÁRNAP:

- maradék leves

- töltött sütőtök


Ezen kívül sok gyümölcs, mézes hársfatea és sok alvás a terv.

Megyek is teát főzni, ti pedig vigyázzatok magatokra, s persze főzzetek s egyetek finomakat!

bottom of page