top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Habosítható növényi tej sárgaborsóból

Tudom, hogy (ez is) bizarrul hangzik :-) De érdemes kipróbálni, mert semennyi betonfőzelék íze nincs, sőt, bár van benne kókusz, az se érződik ki, cserébe irtó finom. Pista ebből szereti leginkább a kakaót, és gyönyörű capuccinot lehet vele csinálni... de persze minden másra is használható, krumplipüréhez, spenóthoz, zabkásához is jó.


Voltaképpen egy őskorszaki receptről van szó, még 2019-ben ötlöttem ki, aztán 2020-ban megosztottam a Nyuszikaják facebook oldalán, sőt, itt is bekerült a legelső összefoglaló tejes bejegyzésbe, de külön poszt nem volt róla. Cserébe elég sokszor előkerül különböző csoportokban meg beszélgetésekben (még Andrási Nórit is megihlettem vele :-)), szóval úgy gondoltam, megérdemel egy külön fejezetet.


Régen egy 0.9-es baby géppel csináltam (Nyuszikajagép #1), azóta már váltottam egy nagyobbra (Nyuszikajagép #4), ami egy 1.3 literes Vegital Silvert takar. Borzasztó egyszerű a dolog: csak bedobálom a hozzávalókat a gépbe, felöntöm vízzel, megnyomom a gombot, s szól, ha kész! Utána még le lehet szűrni - mondjuk ha tejeskávé vagy kakaó lesz belőle, akkor le szoktam, de krumplipüréhez, zabkásához feleslegesnek tűnik. Éljen a lustaság!

Ha pedig leszűröm, akkor a szűrleményből lehet fincsi szendvicskrémet csinálni, a kőrözötthöz pl. kifejezetten jó ez a szűrlemény. (Receptek itt.)


asszem a latte art nem tartozik az erősségeim közé, de a lényeg talán látszik :-)

Természetesen kislábosban is megvalósítható, de akkor érdemes beáztatni a sárgaborsót, agyonfőzni a kókusszal és egyebekkel, alaposan összeturmixolni, s szűrni.

Tehát recept-szerűség:

- 2 púpos evőkanál sárgaborsót, (nem áztatom, csak kiválogatom belőle a kavicsot, miegymást, miközben szidom a gyártót) / 40g

- 4 púpos evőkanál kókuszreszeléket / 50g

- 1 teáskanál cukrot/édesítőt

- és egy csipet sót beleteszek a gépbe. Felöntöm vízzel a maximumig (1.3 liter), és 'soymilk' programon megfőzöm. A szűrés kérdését feljebb kifejtettem már, még annyit, hogy ez viszonylag könnyen szűrhető, nem marad 'homokos', mint a mandulatej pl, szóval egy klasszik teaszűrő is megteszi hozzá a sűrűbb fajtából.


És habosítható! íme:



A költségek pedig, alapanyagokat a Vegital webshopból véve (de nyilván lehet máshol is): 40 g sárgaborsó - kb. 780 ft/kg - 31.2 ft

50 g kókuszreszelék - 2400 ft/kg - 120 ft

Ha hozzáadom még a teáskanál cukrot, csipet sót, vizet-áramot, akkor is maximum 200 ft-ra jön ki egy liter - kanyarban sincs a barista tejek árához képest :-)


Szóval szerintem bármilyen furán is hangzik, érdemes kipróbálni!



bottom of page