top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Őszi szendvicskrém zellerből (véletlenül teljesértékű, gluténmentes, vegán)

Egyik vasárnap azon tipródtam, hogy mi is legyen a menü a következő héten.

Ilyenkor rendszerint nemcsak a reggeliket és az ebédeket tervezem meg, hanem el is készítek előre pár dolgot: csinálok egy gyümölcsjoghurtot, sütök egy kenyeret, ha épp fogyóban van, akkor összedobok egy granolát is, és csinálok valami szendvicskrémet vacsorára.


Az elmúlt időszakban valamiért általában valami hüvelyes alapú kence volt műsoron: fehérbabpástétom, tofukrém (kamu májkrém), humusz. Népszerű még a mindenféle tejfőzésből visszamaradt szűrleményből készült szendvicskrém is (itt találjátok ezt a receptet), de most valami téliesebbre vágytam, ami nem babféle.

Nehéz az életem, tudom :-)



Volt még itthon egy kis zellerem, s gondoltam, legyen ebből valami! A tavaszi nagysikerű zöldborsópástétomon felbuzdulva fogtam, felkockáztam, megfőztem két gerezd fokhagyma kíséretében, és kevertem-kavartam, míg elégedett nem lettem a végeredménnyel.

Az egésszel kb. 15 perc munka volt, amiből 5 perc volt a hámozás-vagdosás, szóval nem mondanám egy hosszú lejáratú programnak.

Azóta megcsináltam mégegyszer, felírva a mennyiségeket, hátha ti is meg szeretnétek kóstolni :-)


Hozzávalók:

- egy kisebb fej zeller (vagy egy nagyobbnak a fele-harmada, kb. 25 dkg)

- 2 gerezd fokhagyma

- 2 ek. tahini

- só, bors, chilipehely

- pár szál zellerlevél vagy egyéb zöldfűszer - ezt ki lehet hagyni, de nem érdemes, mert finomabb (és szebb!) lesz tőle a kence


Elkészítés:

A zellert megpucolom s dobókockányi darabokra vágom. Ez a legmacerásabb része az egésznek :-) A fokhagymagerezdeket is megpucolom, de azokat nem kell összeaprítani.

Gyengén sós vízben az egészet megfőzöm (zeller+fokhagyma), ha kész, leszűröm és kihűtöm. A főzővízből érdemes eltenni egy kicsit, ezzel lehet majd beállítani a krém sűrűségét a végén.

Közben a zöldfűszert apróra vagdosom.

Ha ezzel mind megvagyok, a főtt zellert, a zöldfűszert és a fokhagymát beteszem az aprítógép táljába. Rákanalazom a tahinit, egy kis borsot és chilipelyhet szórok rá, és addig robotolom, míg krémes lesz. Ha netán túl sűrű lenne, lehet rajta hígítani a félretett főzővízzel. Sózni a végén érdemes csak, mert a zeller a vízből is felvesz sót, meg a krémhez esetlegesen hozzáadott főzővíz is sós, aztán nehogy elsózzuk az egészet, és vacsi után fél éjszaka inni járjunk...



Friss vagy pirított kenyérrel, friss zöldségekkel meg egy bögre forró teával jó kis őszi-téli vacsora.


Jó étvágyat!


bottom of page