top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

Téli menü(terv) január harmadik hetére

Milyen jó lenne már azt írni, hogy tavaszi, nem? vagy pláne nyári! Nade reméljük, annak is eljön majd az ideje. Ezzel együtt a január a kedvenc hónapom (igen, tudom, fura vagyok :-)), szóval igyekszem kiélvezni a nyugit és nem stresszelni agyon magam mindenféle marhaságon.


A múlt hét Pista betegségével telt - szerencsére már jól van, de mivel az idő nagy részében főként csak heverészett szegény, minden házkörüli munka rám maradt. Mondtam is neki hétvégén, hogy

úgy éreztem magam, mint aki akadályfutáson vesz részt:

borzasztóan ki volt centizve minden, úgyhogy őrülten figyelni kellett, és mindent időben megcsinálni, mert ha nem, akkor borult az egész... Egyáltalán nem bánom, hogy már vége van!



Hétvégén végre kicsit kiszabadultam a házból, az idő is jó volt, úgyhogy lementem a partra megtekinteni a befagyott Balatont. Nagyon szép volt, bár nem pont olyan, amire számítottam, ugyanis egyáltalán nincs már mindenütt befagyva, csak a kikötőnél. Ezzel együtt rajtam kívül még rengetegen döntöttek úgy, hogy megnéznék, úgyhogy viszonylag gyorsan másik irányt vettem. Jó volt sétálni egy nagyot és kiszellőztetni a fejem a napsütésben.

Költői kérdés: miért kell hagyni a gyereknek, hogy jégdarabokkal dobálja a hattyúkat? Eleve miért kell letörni mindenhonnan az ÖSSZES jégcsapot, ami elég alacsonyan van hozzá, hogy elérjék...? És ezt nem csak a gyerekek csinálták ám :-(


Mivel múlt héten a fentiekből fakadóan nem a mászkáláson volt a fókusz, ezért az irodába menetel, barátnőzés, anyuék meglátogatása és a kirándulás is átszerveződött a mostani hétre. Remélem, minden (MÁV, időjárás, egészség) klappolni fog, mert már nagyon várom! Még az irodázást is - tök rég voltam bent, jó lesz olyanokkal beszélgetni, akikkel nem lakom együtt, és olyan kávét inni, amit nem én főztem ;-)

És persze Pista se fog unatkozni, neki is eléggé felgyűltek a dolgai az egy hetes kényszerpihenő alatt.


Hétvégén természetesen megalkottam a heti menüt, hogy le legyen a gond a 'mitfőzzek'-ről. Igyekeztem megint csupa olyan ételből összerakni, amiket nem tart ezer évig elkészíteni, lehetőleg könnyű magammal vinni, és nem árt neki a melegítés. Vásárolni továbbra se voltunk (vettem 3 banánt a Tescoban pénteken, de ennyi), ezért a pince-spájz-fagyasztó trióból igyekeztem ötleteket meríteni.

A múltkor vásárolt focilabdányi kelkáposztából is van még egy csomó,

úgyhogy az is szerepel a héten, kelkáposztás tészta formájában - nagyon finom cucc, jövök majd a recepttel.

Tehát íme a tervek:


kelkáposztás-tejszínes tészta

HÉTFŐ

- póréhagyma krémleves - maradék hétvégéről

- kelkáposztás tészta

KEDD

- húsleves - tökbélből, recept itt

- lecsó, rizs - lecsó a pincéből :-) nyári eltevés. Tervezek majd nyár elején egy befőzős posztot is, mert az elmúlt években lassan kikristályosodott, mit érdemes eltenni, mi az, ami nem fogy el sose, és mi az, amit jobb boltban megvenni, mert a házi valahogy nem olyan finom...

SZERDA

- zellerkrémleves - a múlt héten elmaradt, mert kaptunk egy óriási pórét, s azt kellett először felhasználni

- tökfőzelék - ez is a pincéből, szintén nyári eltevés. Sokkal jobb, mint a fagyasztott, amit kapni lehet ilyenkor!

CSÜTÖRTÖK

- maradék zellerkrémleves

- töltött sütőtök - a spájzban még mindig van jónéhány!

PÉNTEK

- tárkonyos raguleves - a keddi húsleves reinkarnációja némi tárkonnyal, habarással, citrommal

- császármorzsa - recept itt

SZOMBAT

- cékla krémleves - recept itt

- rakott krumpli

VASÁRNAP

- maradék leves

- risotto


A pincében szerencsére van még egy csomó natúran eltett gyümölcs, úgyhogy hoztam fel abból is a reggelikhez, az egyik szilvából pedig szilvás-fahéjas joghurt lett a hétre. (Joghurt recept itt.)

Mivel a zeller is óóóóriási volt (miért van az, hogy mostanában a boltokban minden zöldség gigantikus...?), ezért egy részéből csináltam egy tahinis-chilis zellerkrémet szendvicskrém-gyanánt. Irtó finom lett, meg még egyszerű és gyors is, szóval ennek is hozom majd a receptjét :-)

A héten még sütök majd kenyeret, kell csinálnom egy adag granolát (recept itt), mert a múltkori gyakorlatilag elfogyott, és ha már úgyis megy a sütő, szerintem megörvendeztetem magunkat pár muffinnal. Az reggelire is jó, meg el is tudjuk vinni magunkkal, ha úgy alakul.


Nos, a hétre ennyi a terv, aztán majd meglátjuk.

Ha tehetitek, s jó idő van (vagy legalábbis nem zuhog az eső), töltsetek minél több időt a szabad levegőn - ott nehezebb elkapni mindenféle felsőlégúti kórságot.

És persze főzzetek, s egyetek finomakat!

bottom of page