top of page
  • Szerző képeJenei Szilvia

'átviszem a kecskét...' - menüterv szeptember második hetére

Biztos emlékeztek arra a régesrégii feladványra, mikor a folyó egyik partjáról kellett a másikra átvinni egy kecskét, egy káposztát és egy farkast. A dolog bonyolultsága abból adódott, hogy egyrészt egyszerre csak egyvalamit/valakit lehetett fuvarozni, másrészt pedig úgy kellett a transzportot megoldani, hogy senki se evődjön meg a folyamat vége előtt.


Nos, mikor tegnap este Pistával megpróbáltuk egyeztetni, hogy ki, mikor, hol (s kivel) lesz a héten, és ebből fakadóan mikor s hányan tartanak igényt itthon miféle étkezésekre, a beszélgetés leginkább a fenti fejtörőhöz hasonlított - és még nincs vége!

Tiszta szerencse, hogy van a fagyóban hely az esetleges maradékok lefagyasztásához, illetve van benne néhány adag kész étel is, szóval ha véletlenül többen vagy kevesebben találjuk magunkat az asztal körül evésidőben, mint terveztük, semmi gáz!


(kép forrása: Gong Rádió facebook oldala)

Ráadásul az élet konyhától függetlenül is zajlik: iroda, kerti munkálatok, sőt, újra befizettem a tornát is, úgyhogy mostantól hetente 3x30 percben azt is be kell iktatni. Nem tűnik soknak, de nemritkán meglehetős logisztikai mutatványok árán sikerül csak megvalósítani. De azért igyekszem!


Figyelembe véve, hogy mi mindent kell a héten csinálni, tegnap kicsit próbáltam előre dolgozni, s az ebédfőzéssel párhuzamosan csináltam pár dolgot:

- mivel 3 adag szójapörköltet megfőzni kábé ugyanaddig tart, mint 8-at, ezért csináltam egy nagy fazékkal. Maradt belőle a mai ebédhez, a maradékot pedig adagonként lefagyasztottam. Jó lesz főzelékre feltétnek, vagy sima főtt krumplival, de egy sűrű napon akár lehet hozzá egy marék tésztát is főzni, s voilá! ebéd. Mint pl. ma...

- müzlink most van (múltkor sütöttem egy nagy kazallal, recept itt), úgyhogy csináltam egy adag körtés joghurtot e szerint a recept szerint, barack helyett körtével. A héten két reggeli pipa!

- mivel volt pár hanyatlásnak indult banánom is, gyorsan összedobtam egy banános muffint, s a poén kedvéért maci formában sütöttem meg.



Banános macit reggelire, valaki? :-)

Ebből is lett 2 reggelinyi (elég nagyok ezek a macik); hozzá egy pohár kakaó vagy tejes kávé (természetesen mandulatejjel), és kész is.

- fentiekből fakadóan mandulatejet is csináltam...

- és még egy fapados kenyeret is összedobtam, Norbi kenyérsütőgépében!


Ezek után már nem volt más hátra, mint a menütervezés:

HÉTFŐ, vagyis ma:

- sóskaleves (sóska a kertből, recept itt)

- szójapöri (vasárnapi maradék), tészta, paradicsomsaláta

KEDD

- maradék leves

- töltött sütőtök (egyelőre hokkaido a piacról)

SZERDA

- gazleves (Andrási Nóri receptje az új könyvéből, a könyvről itt írtam)

- rántott cukkini, rizs

CSÜTÖRTÖK

- maradék leves

- mákos tészta

PÉNTEK

(valami a fagyóból, mindenki rohangálni fog)

SZOMBAT

- céklaleves (recept itt)

- töltött karalábé (recept itt)

VASÁRNAP

- maradék leves

- fasírt, petrezselymes krumpli, sali


Még holnapra kell csinálnom egy adag natúr joghurtot (kell a töltött sütőtökhoz, és kapros-joghurtos mártogatósnak a rántott cukkinihez is), meg persze a kenyérsütés, növényi tej főzése nem egy heti egyszeri elfoglaltság, de asszem megtettem, ami tőlem telt.


Most pedig megyek tornázni!


Sziasztok!


Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page